Δευτέρα 13 Φεβρουαρίου 2012

ΠΑ.ΣΥ.Φ: Βαλτε τα φ/β στον αναπτυξιακο νομο


Νομοθετική παρέμβαση με την οποία θα αίρεται η εξαίρεση των φωτοβολταϊκών από τις ενισχύσεις του αναπτυξιακού νόμου ζητά ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Επενδυτών Φωτοβολταϊκών (ΠΑΣΥΦ),  χαρακτηρίζοντας την εν λόγω εξαίρεση «παντελώς αναιτιολόγητη και άσκοπη», καθώς, όπως επισημαίνει ο σύνδεσμος η έως τώρα διασφάλιση που παρείχαν στους
επενδυτές οι ταρίφες που ίσχυαν μέχρι την 1η Φεβρουαρίου δεν υφίστανται πια.

Αναφορικά με τη μείωση των εγγυημένων τιμών κατά 12,5%, ο ΠΑΣΥΦ κάνει λόγο για μια «αμφιβόλου τεχνοκρατικής εγκυρότητας πολιτική απόφαση», κατηγορώντας το ΥΠΕΚΑ ότι προχώρησε στη συγκεκριμένη απόφαση αγνοώντας τα ειδικά χαρακτηριστικά της αγοράς φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα.
Παράλληλα, ο σύνδεσμος επισημαίνει ότι εν μέσω της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας στη χώρα, η μείωση των τιμών μακροπρόθεσμα θα οδηγήσει σε βίαιη συγκέντρωση των μεριδίων της αγοράς προς όφελος των μεγάλων επενδυτών, καθιστώντας ανέφικτη η υλοποίηση φ/β επενδύσεων από μικρομεσαίους επενδυτές στο άμεσο μέλλον.

Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΠΑΣΥΦ:
Την 01.02.2012 το ΥΠΕΚΑ προέβη στην ανακοίνωση της «αναδιάρθρωσης των Εγγυημένων Τιμών Συστήματος (Feed in Tariffs)» για τα φωτοβολταϊκά. Παρά τις σχετικές επισημάνσεις και προτάσεις του ΠΑΣΥΦ, οι οποίες είχαν υποβληθεί στο ΥΠΕΚΑ στο πλαίσιο της διαβούλευσης με τους φορείς της ενεργειακής αγοράς, το ΥΠΕΚΑ προχώρησε στη μείωση των εγγυημένων τιμών και δη σε ποσοστό που ανέρχεται έως και 12,5% αγνοώντας τα ειδικά χαρακτηριστικά της εν λόγω αγοράς στη χώρα μας, τα οποία μάλιστα επειδεινώνονται στο πλαίσιο της σημερινής  ασφυκτικής οικονομικής συγκυρίας.

Υιοθετώντας αυτή την απόφαση συνεχίζεται πιστά η αρνητική παράδοση που χαρακτηρίζει την κορυφή της παρούσας πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΚΑ να πρωτοστατεί σε υφεσιακές και αναποτελεσματικές πολιτικές «συλλήψεις» και πρωτοβουλίες. Χαρακτηριστικό της Υπουργικής απόφασης που εξέδωσε το ΥΠΕΚΑ είναι η πλήρης έλλειψη ειδικής και εμπεριστατωμένης αιτιολογίας, η οποία να θεμελιώνει και να αποσαφηνίζει το σκοπό που εξυπηρετεί η εν λόγω μείωση και τα απτά οφέλη που θα αποκομίσει συνεπεία της η ελληνική αγορά φωτοβολταϊκών ή, έστω, ποια ταμειακά ελλείμματα ή δυσλειτουργίες η συγκεκριμένη πολιτική απόφαση θα άρει ή βελτιώσει.

Αντιθέτως, η ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ αρκείται στην αόριστη αναφορά ότι η «μείωση πραγματοποιείται με γνώμονα την απρόσκοπτη πληρωμή των παραγωγών ΑΠΕ και την εύρυθμη λειτουργία της ενεργειακής αγοράς στο σημερινό δύσκολο οικονομικό περιβάλλον», χωρίς όμως να διευκρινίζεται με ποιο τρόπο η μείωση των εγγυημένων τιμών θα συμβάλλει πράγματι στην εύρυθμη λειτουργία της αγοράς υπό τις παρούσες ειδικές και εξόχως επαχθείς χρηματοοικονομικές συνθήκες.
Ενδιαφέρον θα ήταν επίσης να μελετήσει κανείς και την όποια τυχόν επιχειρηματολογία εμπεριέχεται στη γνώμη της ΡΑΕ, η οποία βάσει του κείμενου νομοθετικού πλαισίου πρέπει να έχει προηγηθεί της περί ης ο λόγος ΥΑ του ΥΠΕΚΑ.

Σε κάθε περίπτωση η αυτοαναφορικότητα της προαναφερθείσας «επιχειρηματολογίας» της ΥΑ προφανώς και δεν συγκροτεί εμπεριστατωμένη αιτιολογία. Το γεγονός αυτό αναδεικνύει τη συγκεκριμένη απόφαση ως αυτό που πράγματι είναι: Μια αμφιβόλου τεχνοκρατικής εγκυρότητας πολιτική απόφαση που στόχο έχει να οδηγήσει μακροπρόθεσμα σε μια «βίαιη» συγκέντρωση των μεριδίων της αγοράς προς όφελος των μεγάλων επενδυτών, παραβλέποντας την πολλαπλή προστιθέμενη αξία που προκύπτει για τη χώρα - και σε επίπεδο αποκεντρωμένης περιφερειακής ανάπτυξης - από την ουσιαστικά μόνη σήμερα υφιστάμενη παραγωγική και επιχειρηματική δραστηριότητα με γεωγραφική και κοινωνική διασπορά και διεισδυτικότητα προς όφελος και των τοπικών κοινωνιών.

Έτσι, σε ένα πλαίσιο που συντίθεται σήμερα από τις σχεδόν ανύπαρκτες δυνατότητες χρηματοδότησης φ/β επενδύσεων λόγω της χρηματοκοικονομικής ασφυξίας και την πολύπλοκη γραφειοκρατική αδειοδοτική διαδικασία προστίθεται και η σημαντικότατη μείωση των εγγυημένων τιμών, για να καταστεί οικονομικά ακόμη δυσχερέστερη ή και ανέφικτη η υλοποίηση φ/β επενδύσεων από μικρομεσαίους επενδυτές στο άμεσο μέλλον. Και όλα τούτα, για να αποφευχθούν δήθεν φαινόμενα «υπερθέρμανσης» της αγοράς και για να υπάρξει «διόρθωση» και «σύγκλιση» με τα παραδείγματα άλλων χωρών, τα χαρακτηριστικά της οικείας αγοράς των οποίων λίγες ή και καθόλου ομοιότητες έχουν με αυτά της δικής μας.

Κλείνοντας, ο ΠΑΣΥΦ θεωρεί ότι, αν υφίστανται ακόμα ψίγματα πολιτικής βούλησης να αποφευχθεί η ανάσχεση της περιφερειακής ανάπτυξης και της δημιουργίας θέσεων εργασίας που θα προκύψει από την προϊούσα στοχοποίηση των μικρομεσαίων επενδυτών φ/β, δηλαδή τη μεγάλη μάζα των εγχώριων φ/β επενδυτών, θα πρέπει άμεσα με νομοθετική παρέμβαση να αρθεί η εξαίρεση των φωτοβολταϊκών από τις ενισχύσεις του νέου αναπτυξιακού νόμου 3908/2011. Η εν λόγω εξαίρεση φαντάζει πλέον σήμερα παντελώς αναιτιολόγητη και άσκοπη, δεδομένου ότι η διασφάλιση που παρεχόταν μέχρι σήμερα στους επενδυτές μέσω των προϊσχυσάντων feed-in-tariffs πλέον δεν υφίσταται.

Στο πλαίσιο αυτό, καθίσταται επιβεβλημένη η επανένταξη των φωτοβολταϊκών στις επιδοτήσεις του αναπτυξιακού νόμου, ούτως ώστε να αποτραπεί, στο μέτρο που είναι ακόμη δυνατό, η επικείμενη προβλεπόμενη ματαίωση της ολοκλήρωσης πολλών επενδυτικών σχεδίων από μικρομεσαίους επενδυτές, γεγονός που θα έχει αρνητικότατο αντίκτυπο στην ήδη εξαιρετικά ευαίσθητη ελληνική οικονομία.

πηγη energypress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιασε , πες τη γνωμη σου, τι περιμενεις;;
Ισως ολοι μαθουμε κατι ...

Οποια σχόλια ειναι υβριστικά θα κοβονται, όπως επίσης οσα σχόλια δεν συμβάλουν στην συζήτηση και ενημέρωση. Ευχαριστώ